DNS Resolver Problemi ve Sanal sunucularda yaşanan erişim problemi duyurusu
Verimerkezi bazlı Yurtdışı koruma sistemi ve erişim nedeni hakkında bilgilendirme
Tüm sunucularımızın barındığı Radore verimerkezine yapılan yurtdışı saldırıları nedeni ile verimerkezi çapında Voxility (yurt dışı koruma) hizmeti aktif edilmiş olup, bu durumun bazı IP blokları üzerinde problemlere neden olduğu, DNS Resolver (DNS çözümleyici) hatası adı altında sunucularımızda barınmakta olan websitelerine erişimin kesildiği saptanmıştır. IP bloğunun yurtdışı koruma arkasında bulunmasından kaynaklı DNS servisleri çalışmamakta bu nedenle sitelere ve bazı sunuculara erişim kesilmektedir. Koruma dışı kalma talebimize verimerkezi tarafından olumsuz yanıt alınmış olup problem yaşayan tüm müşterilerimize ait IP adreslerinin değiştirilmesi veya farklı lokasyonlara alınması yönetimimiz tarafından uygun görülmüştür. Bu süreç içerisinde Hostidex ekibi olarak tüm müşterilerimize erişim sağlayarak problemi kısa sürede gidereceğimizi belirtmek isteriz.
Disk arızası hakkında bilgilendirme (Sanal sunucu erişim sorunu)
20.12.2018 tarihinde, 21.30-09.30 saatleri arasında yurtdışı koruma problemine yönelik çözüm çalışmaları sırasında tespit edilen disk arızası, yapılan tüm veri kurtarma ve geri döndürme çalışmalarına rağmen giderilememiştir. RAID5 yapısı altında sunucu üzerinde bulunan 6 adet diskten 2 adet diskin arızalanması sonucu kullanıcı verilerinde eksikler ve hatalar meydana gelmiş, geri kurtarma ve yükleme işlemleri başarısız olmuştur. Sanal sunucu müşterilerimize ait verilerin yedeklenme işleminin firmamızın sorumluluğu dışında olmasına rağmen, oluşan bu sistemsel arıza nedeni ile veri kaybına uğramış müşterilerimizden özür diliyor, firmamıza yakışmayacak bu durumun tekrar edilmeyeceğini garanti eden çalışmalar gerçekleştirdiğimizi belirtmek istiyoruz. Problem yaşayan müşterilerimizin sorunlarını hızlıca giderebilmek adına yapılması gereken işlemleri ve sık sorulan soru cevapları sizinle paylaşıyoruz.
Sunucumu en hızlı şekilde nasıl aktif ederim / edilmesine yardımcı olurum ?
Sanal sunucunuza ait yedeğinizin olması durumunda ekibimiz tarafından hızlı bir şekilde yeni sunucunuzun kurulumu sağlanarak eski yedeklerinizin yükleme işlemleri gerçekleştirilmektedir.
Sonraki zamanlarda veri kaybı yaşamamak adına ne yapmalıyım ? / Sunucumun yedeğini nasıl alabilirim ?
Firmamız tarafından sağlanan sanal sunucu hizmetinde, yedek sorumluluğu ve sunucu yönetimi müşterilerimize ait olup, firmamız veri kaybı durumunda sorumluluk kabul etmemektedir. Bu nedenle satış öncesi destek elemanlarımız tarafından, firmamızdan hizmet almadan önce hizmet sözleşmesini okuyarak ve sunulmuş maddeleri onaylayarak sipariş vermeniz önemle rica edilmekte, veri kaybı yaşanmaması adına tüm sanal sunucu müşterilerimize ücretli ve ücretsiz olmak üzere sunulan 2 farklı yedekleme çözüm yolunu kullanmaları önerilmektedir.
Önerilen yedekleme yolları nelerdir ?
Firmamız tarafından ücretli ve ücretsiz olmak üzere 2 farklı yedekleme çözümü sunulmaktadır.
Ücretsiz yedekleme : Firmamız tarafından önerilen ücretsiz yedekleme işlemini sanal sunucu çözümlerinde sizlere tanımlanan alan üzerine veya belli bir alan limitine sahip ücretsiz hizmet veren cloud depolarına (Google Drive, Yandex Disk vb. ) yedekleme sağlayabilirsiniz.
Ücretli Yedekleme : Yedekleme sorumluluğu almak istemeyen veya yedeklerinin takibinde zorlanan müşterilerimiz için sunulmuş olan bu çözümde firmamızın sorumluluğunda olan özel bulut tabanlı alanlarda verileriniz periyodik olarak saklanmaktadır.